معرفی نفرات برتر بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی "سوره ماه" در بوشهر

دراین آیین که با حضور رئیس و معاون حوزه هنری و جمعی از هنرمندان جوان و پیشکسوت در سالن تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد، نفرات برتر معرفی شدند.

بر اساس آرای هیئت داوران بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه  در بخش طراحی پوستر و بروشور سلمان قاسمی‌وحدت با نمایش پل نو؛ در بخش طراحی صحنه مصطفی هلالیان‌آزاد با نمایش خانه سرهنگ؛ در بخش موسیقی نمایش طاها عمرانی با نمایش پوست‌ پیاز و در بازیگری زن آسیه دهباشی با نمایش خانه سرهنگ حائز عناوین برتر شدند.          

براساس این گزارش در بخش بازیگری مرد محسن چاهشوری با نمایش بشیر؛ در بخش نمایشنامه‌نویسی علی‌اکبر کنعانی‌طریق در نمایش خانه سرهنگ و در کارگردانی فضل‌الله عمرانی با نمایش پل نو انتخاب شدند.

همچنین نمایش خانه سرهنگ و نمایش پل نو به‌عنوان آثار منتخب هیئت داوران برای حضور در بخش تئاتر منطقه‌ای کشور معرفی شدند.

داوری این دوره بر عهده حسین‌علی شوندی، محمد صادق سعیدی و علیرضا میرشکاری بود.

جدول اجراهای بيست و دومين جشنواره تئاتر "سوره ماه

جدول زمانبندي اجراي نمايشهاي بيست و دومين جشنواره استاني تئاتر "سوره ماه" بوشهر

 

تجلیل و قدردانی از پیشکسوت قاری قرآن

گروه هنری صدف بوشهر طی مراسمی با حضور هئیت امنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر و آقای آریان پور رئیس دفتر امام جمعه بوشهر پیشکسوت قرآنی جناب آقای حسین بلالی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

یادبود مرحوم قاسم مهدی زاده(نویسنده و خبرنگار)

مراسم یادبود این آشنای غریب با همکاری گروه هنری صدف در کافه کلبه برگزار گردید:

عکسهای مراسم در ادامه مطلب

ادامه نوشته

چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ویژه پارس(ویژه دفاع مقدس )

اسامی عوامل و بازیگران نمایش هوفکه پس گسار به شرح زیر می باشد:

نویسنده و کارگردان:کاظم ارجمندنیا

بازیگران:

محسن صفامنش

میثم بختیاری

رحیم زارع

مژگان مکاریان

ساناز صفرپور

عوامل:

طراح نور و صحنه:کاظم ارجمندنیا

طراح لباس:زینب محمدی

طراح بروشور:رحیم زارع

آهنگساز:مهدی شریفی

اجرای نور:احسان خارگی

اجرای صحنه:علی محمودی


با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی در تالار سنگلج ”پریسا مقتدی” کار خود را آغاز کرد






ریاست جدید تماشاخانه سنگلج، ظهر امروز، 15 مردادماه، با حضور قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، اتابک نادری رییس پیشین تماشاخانه سنگلج و ریاست فعلی مجموعه تئاترشهر، مهدی شفیعی معاون مالی و اداری مرکز هنرهای نمایشی، پریسا مقتدی ریاست جدید تالار سنگلج، پیمان شریعتی مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی و جمعی از کارمندان فعال در این تماشاخانه، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در آغاز این مراسم، قادر آشنا پس از تشکر و قدردانی از زحمات اتابک نادری در طول مدیریت تماشاخانه سنگلج، درباره جابه جایی وی از سنگلج به تئاترشهر اظهار کرد: با مدیریت خوب آقای نادری، تماشاخانه سنگلج امروز به جایگاه مقبولی میان هنرمندان و جامعه هنری رسیده و همه به نیکی از ایشان و خدماتشان یاد می کنند. حضور آقای نادری در تئاترشهر، با پشتکاری که از ایشان سراغ داریم، قطعاً برکات خوبی را برای جامعه تئاتری به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: از خانم مقتدی نیز به خاطر توانمندی هایی که در اختیار دارند و تجربه ای که در مجموعه وسیع تئاتر شهر داشتند و توانستند ارتباط خوبی با هنرمندان برقرار کنند، خواهش کردیم مسئولیت سنگلج را عهده دار شوند. از ایشان به خاطر پذیرفتن این مسئولیت سپاس گذاری می کنیم.
آشنا با اظهار امیدواری از موفقیت اتابک نادری در تئاترشهر و پریسا مقتدی در سنگلج، تاکید کرد: مطمئنم خانم مقتدی در اداره تماشاخانه سنگلج نیز با همکاران این مجموعه موفق عمل خواهند کرد. از همکاران تماشاخانه سنگلج هم تقاضا داریم با ایشان همکاری کنند تا ما شاهد فعالیت های خوب این مجموعه باشیم.
وی در ادامه به بحث طرح توسعه سنگلج نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم طرح توسعه سنگلج را با همکاری هایی که آقای نادری انجام می دهند، پیگیری کنیم و شاهد جشن گرفتن آن با مدیریت خانم مقتدی باشیم. ما در حد توان و بضاعتمان و توان اداره کل هنرهای نمایشی، قطعا از آقای  نادری و خانم مقتدی حمایت خواهیم کرد تا بتوانند برنامه هایشان را آن طوری که شایسته مقام خودشان و همکاری ما و جامعه هنری است، به انجام برسانند.
در ادامه این جلسه، پریسا مقتدی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم و همکاری کارمندان تالار سنگلج، تصریح کرد: از تک تک شما و همکاریتان خیلی ممنونم. تعریف های خوبی از شما شنیده ام. با برخی از شما، خوشبختانه قبلا همکاری مستقیم داشته ام، با بعضی دیگر اگر همکاری نداشته ام، به نیکی از شما شنیده ام. حضور شما و ساختمان و خاطرات و پیشینه تالار سنگلج و همچنین حمایت آقای آشنا، شفیعی و دیگر دوستان در مرکز هنرهای نمایشی و استفاده از تجربیات آقای نادری، برای بنده مایه دلگرمی است. انشاالله بتوانیم همانطور که سنگلج هم اکنون در اوج است، به همین شکل ادامه بدهیم و چه بسا بالاتر برویم.
در بخش دیگری از این جلسه، اتابک نادری اظهار کرد: در مدتی که بنده نبودم، آقای روح الله ایرجی با کمک همکاران، تماشاخانه را اداره کردند و این مسئولیت سخت را پذیرفتند که مشکلی پیش نیاید. من از تک تک دوستان تشکر می کنم.
نادری نیز در سخنان خود به طرح توسعه سنگلج اشاره کرد و افزود: طرح توسعه سنگلج هنوز هم برای من دغدغه است. زمانی که موضوع رفتن من از سنگلج مطرح شد، گفتم اجازه دهید این طرح را تمام کنم. همیشه هم پای آن خواهم ایستاد. چون اعتقاد و ایمان دارم این کار به نفع عموم تئاتری ها و فرهنگ و هنر کشور است و باید اجرا شود. به شرایط بسیار خوبی هم رسیده ایم. من در هر مقطعی هر کمکی لازم باشد، در خدمت این مجموعه خواهم بود.
وی بیان کرد: امیدوارم با همراهی دیگر بزرگواران این مسئله را به سرانجامی نیک برسانیم، چون تک محصوله بودن همیشه در بُعد تبلیغاتی محکوم به فناست. تماشاخانه سنگلج، یک تماشاخانه قدیمی است و تک سالنه بودن در وضعیت فعلی آن را ضعیف تر و کمرنگ تر می کند. حتما باید از تک بُعدی بودن تماشاخانه بکاهیم. فضا را بشکنیم و به یک مرکز حرفه ای تئاتر با پلاتوهای تمرین و یک سالن black box برسیم که خدا را شکر شهردار محترم، آقای قالیباف و شورای شهر موافقتی داشتند و تلاش دارند این طرح به سرانجام برسد. انشاالله تا آخر امسال، با همت شما و دیگر دوستان آن را به سرانجام خواهیم رساند.
در پایان جلسه، پیمان شریعتی، مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، با آرزوی موفقیت برای هر دو مدیر جدید، به ذکر نکته ای پرداخت و گفت: طی مدت نقل مکان آقای نادری به تئاترشهر، از بسیاری دوستان می شنیدیم که آقای نادری از سنگلج رفت، دل ما شکست و به همین دلیل ابراز تاسف می کردند. خدا را شاهد می گیریم، نمونه چنین صحبت هایی را یک بار دیگر، زمانی شنیدم که خانم مقتدی از تالار هنر می رفتند. مجموعه تئاترشهر به خاطر شلوغی و ترددهای بسیار، شاید چندان انعکاس بیرونی بین همکاران نداشته باشد. اما در خاطر دارم که چه هنرمندان و چه کارمندان، بعد از رفتن خانم مقتدی، هنوز از نوع مدیریت و ارتباط صمیمی ایشان یاد می کنند.
همچنین مهدی شفیعی، معاون مالی و اداری مرکز هنرهای نمایشی، ضمن تبریک به پریسا مقتدی برای انتخاب شدن در پست ریاست مجموعه سنگلج، اظهار امیدواری کرد که از تمام توان نیروهای فعال و مشغول در تماشاخانه سنگلج در جهت تحقق اهداف تئاتر استفاده شود.
گفتنی است، حکم سرپرستی پریسا مقتدی برای مدیریت تماشاخانه سنگلج یکشنبه، 13 مردادماه، در جریان مراسم افطاری مرکز هنرهای نمایشی، از سوی قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، به وی تقدیم شد. مقتدی پیش از این در سمت معاون اجرایی تئاترشهر فعالیت می کرد.


«مجید» بر سر مزار «بی‌بی»

سالروزشهادت مولاعلي(ع)

قرآن به جز وصف علی آیه ندارد
ایمان به جزعشق علی (ع) پایه ندارد
گفتم بروم سایه لطفش بنشینم
گفتا که علی نور بود سایه ندارد
سالروزشهادت مولاعلي(ع)برتمامي پيروانش تسليت عرض مي نماييم وماراازدعاي خيرتان دراين شبها بي نصيب نگردانيد

محمود استاد محمد، نمایشنامه‌نویس و کارگردان باسابقه تئاتر ایران درگذشت .

این هنرمند که مدت‌ها با بیماری سرطان کبد مبارزه می‌کرد، سحرگاه امروز، سوم مردادماه در بیمارستان جم درگذشت.

به گزارش سایت ایران تئاتر، شامگاه دوم مرداد حال استاد محمد رو به وخامت رفت و دخترش او را به بیمارستان جم منتقل کرد و سرانجام صبح امروز (پنج‌شنبه) این هنرمند تئاتر صحنه زندگی را ترک کرد.
محمود استادمحمد در سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد. وی فعالیت نمایشی خود را در نوجوانی پس از آشنایی با استادش محمد آستیم و سپس نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان و با بازی در نمایش های بیژن مفید آغاز کرد. وی در سال ۱۳۵۰ به بندر عباس سفر کرد و در آنجا گروه نمایشی "پتوروک" را تشکیل داد و در سال ۱۳۵۱ دوباره به تهران برگشت.
محمود استادمحمد پس از نوشتن نمایشنامه های متعدد، در سال ۱۳۶۴ به کانادا مهاجرت کرد. وی در سال ۱۳۷۷ دوباره به ایران باز گشت و فعالیت هنری خود را از سر گرفت. تولید و اجرای نمایش‌های "بنگاه تئاترال"، "تهرن" و "کافه مک ادم" در سال‌های بازگشت به ایران انجام شد. نمایشنامه "آسیدکاظم" یکی از مطرح‌ترین نمایشنامه‌های تئاتر ایران است که توسط استادمحمد نگاشته شد.
پیکر محمود استادمحمد از هنرمندان شناخته شده تئاتر ساعت 10 صبح روز شنبه 5 مردادماه با حضور اهالی هنر از مقابل تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان در بهشت زهرا(س) تشییع می شود.
فقدان این هنرمند را به جامعه هنری تسلیت می گوییم.

فراخوان